Notice Board

Let Your Dreams Soar! Welcome to Anam Domitory!

FAQ

TOTAL

9

Q General

학번(포털아이디)이 없는 신입생의 경우, 수험번호로도 입사신청 또는 선발조회가 가능한가요 ?

A

Q General

기숙사 신규입사를 원하는 재학생입니다. 입사신청은 어떻게 하나요 ?

A

Q Student Domitory

[학생동] 사생확인증명서를 발급받고 싶습니다.

A

 사생확인증명서 발급을 원하는 학생동 사생은 본인의 학생증과 함께 안암학사 행정실로 방문해주시기 바랍니다.

 

 (행정실 위치 : 남학생동 스튜던트 센터 옆/ 발급가능시간 : 오전 10시 ~ 오후 5시, 점심시간 제외)

Q Student Domitory

[학생동] 직영기숙사 현금영수증 발급 안내

A

 기숙사비는 연말정산 교육비 세액공제 대상 항목에 포함되지 않습니다.

 

 이에 따라 안암학사 학생동 기숙사비 납부에 대한 현금영수증 발급이 불가하오니, 참고바랍니다.

 

 

 ※ 교육비 공제대상 항목

 - 입학금

 - 수업료

 - 공납금

 - 계절학기 수업료 등

 

 

 ※ 교육비 공제대상이 아닌 항목

 - 보충수업비

 - 학생회비

 - 기숙사비 등

 

 

 관련 자세한 사항은 국세청 또는 가까운 세무서에 문의하시기 바랍니다.

Q Faculty

교원동 관련 FAQ(FAQ for Professors)

A

CJ, Anam I-house information

 

*Housing fees include electricity, water, heating, gas, internet service, and local phone usage.

Limited to professors and researchers with invitations from Korea University.

Deposit will only be charged for long-term (over 1 month) residency (150% of monthly fee).

Effective on March 1, 2010.

10% off discount will be offered for residents staying more than 7 days.

(NOTICE : If you want to cancel the assigned room, please send us a cancellation email 7 days    prior to your check-in date. Otherwise, a cancellation fee-10% of your rental fee in total- will be charged. In addition, you should pay your rent after your check-in date.)

 

 

 

Reservation procedures

 

Q1.           신청은 어떻게 하나요?

How can I apply?

 

A1.           신청은 온라인 상으로는 불가능하며, reslife_prof@korea.ac.kr로 이메일을 보내주시면 신청서를 보내드립니다.

On-line application is impossible. If you want to make reservation, please contact us by email (reslife_prof@korea.ac.kr) or phone (82-2-3290-1555). We will send you an application form and inform you about the reservation procedure.

 

Q2.           신청 전에 방이 가능한지를 먼저 알고 싶은데, 어떻게 해야 하나요?

How can I know if there is room vacant for me?

 

A2.           신청하신 날짜에 방이 비었는지 알고 싶으시다면, reslife_prof@korea.ac.kr이나 02-3290-1555로 전화주시기 바랍니다. 방의 사용 가능 여부는 변동성이 있으므로, 전화로 문의주시는 것이 가장 정확합니다.

If you want to know about room vacancy on the date you requested for, email the office reslife_prof@korea.ac.kr or call us -  +82-2-3290-1555.  Room  vacancy  can  change depending on the situation.

 

Q3.           신청서 작성   칸을   채워 넣어야 하나요?

Should I fill in all blanks before I submit my application?

 

A3.                      *표시가 된 부분은 필수 입력 사항이므로, 꼭 채워 넣으시고, 다른 칸은 정보가 없을 경우, 비워두셔도 됩니다.

*Mark blanks must be filled in. So please  fill in the blanks with *mark,  and other blanks  can be left empty if there is no information to provide.

 

Q4.           홈페이지에 구비 서류를 안암 학사로 송부하라고 나와 있는데, 단기 사용자의 경우에도 해당되나요?

Base on the homepage information, it requires sending related documents to the International Dormitory does this applies to short term guest as well?

 

A4.           1달 미만의 단기 사용자의 경우에는 구비서류(여권 사본, 교원 임용 증명서 등)를 제출하지 않으셔도 되며, 이는 1달 이상 장기 사용자의 경우에만 한합니다. 구비 서류는

FAX(F.926-3184)로 송부하셔도 됩니다.

For residents who are staying for less than a month don’t need to submit the related documents (the copy of visa, Certificate of Employment, etc.) This only applies to the residents who are going to stay more than a month. Related document should be sent through the FAX machine (F.926-3184).

 

Q5.           갑자기 일정이 변경되어, 예약을 취소하고 싶은데, 어떻게 해야 하나요?

How can I cancel my reservation?

 

A5.           입실하시기 전, 최소한 7일 전에는 취소 통보를 해주셔야 하며, 취소는 이메일(reslife_prof@korea.ac.kr)이나 전화상으로 가능합니다. 그렇지 않을 경우 사용료의 10%를 위약금으로 지불하여야합니다.

You should send a cancellation e-mail 7 days prior to your check in date to the office (reslife_prof@korea.ac.kr). A cancellation fee -10% of your rental fee in total- will be charged. In addition, you should pay your rent after your check-in date.

 

Q6.           신청한 내용이 변경되어 수정을 하고 싶은데, 어떻게 해야 하나요?

Is there a way I can change my application contents, what should I do?

 

A6.           현재, 신청서를 수정할 기능은 관리자에게만 부여되어 있습니다. 다시 신청하시거나, 수정이 필요한 내용을 홈페이지에 안내되어 있는 reslife_prof@korea.ac.kr  보내시면 됩니다.

You can either cancel your application and re-apply or send an e-mail to reslife_prof@korea.ac.kr regarding the contents that you want to change.

 

 

Rental fee Payment

 

Q1.           신청  사용료를 바로 지불해야 하나요?

Do I have to pay for the residence fee immediately after applying for the residence?

 

A1.           예약확인서와 청구서를 같이 신청서에 기입하셨던 이메일로 받으시기 때문에, 청구서를 참조하셔서 입실 전까지 청구서에 표기된 금액을 안암 학사 계좌(하나은행 391-910001-03204 예금주명: 고려대학교 안암 학사)로 납부하시면 됩니다.

You will get reservation confirmation letter with the bill through your e-mail. Check your e-mail and wire transfer the residence hall fee to our bank account before you arrive here. (Hana Bank, BANK ACCOUNT NUMBER: 391-910001-03204, Recipients-Korea university Anam residence).

 

Q2.           장기 사용자의 경우, 보증금도 내야 한다고 나와 있는데, 나중에 돌려받을  있나요?

We found out that long-term guest also have to pay the deposit, can we take it back?

 

A2.           1달 이상의 장기 사용자이신 경우, 1달 사용료의 1.5배에  해당하는  보증금을  납부하셔야 합니다. 보증금은 체크아웃 후 사용하신 방의 상태를 점검한 뒤, 아무런 이상 없이, 체크인전과 같은 방의 상태라면, 전액 환불해드리고 있습니다. 체크아웃전이나 체크아웃 시에 환불받으실 한국에 있는 은행의 계좌 정보나 거주지가 해외라서 한국에 있는 은행의 계좌가 없으시다면 Money Order를 받으실 주소의 정보를 알려주시면 됩니다.

If you are long-term

guest who is going to reside more than month, have to pay the deposit which is 1.5 times as the rental fee. If there are no broken facilities or missing households we pay back whole amount of money after  inspection.

You may give us your bank account number during your stay or checking out day in order If you do not have a Korean bank accountwe can transfer abroad, but some charge might be imposed.

 

Check in Check out

 

Q1.           체크인은 어떻게 해야 하나요?

How to do check-in?

 

A1.           체크인은 오후 3시부터 가능하며, CJ International House 1층 안내데스크로 오셔서, Key 보증금 ₩10,000을 지불하시고, Key를 받아 입실하시면 됩니다. Key 보증금은 체크아웃 시 Key를 반납하시면 환불받으실 수 있습니다. 사정에 따라 오후 3시 이전에 체크인을 하셔야 하면, 1~2일전에 알려주셔야 합니다.

Check-in is available since p.m., you may come to the  front desk  1st floor in CJ I-House, take your room key after paying deposit for  the  room  key.  Key deposit  will  be  refund when you return your room key.

 

Q2.           인원수에 따라 Key를 발급 받을  있나요?

Can we get room keys according to the number of guests?

 

A2.           Key는 입실하시기 전에, 관리자에 의해 준비되어 지는 것이므로, 예약 시 필요한 Key의 수를 알려주시면 준비해 드리겠습니다. Key 보증금 ₩10,000이 있으므로, 발급받으시는 Key마다 보증금을 지불하셔야합니다.

Key is readied by the manager before the check-in so if you tell us in advance,  we will prepare  them. We take ₩10,000 per key so you need to pay deposit for the each keys     to our security guard.

 

Q3.           체크아웃은 어떻게 해야 하나요?

How to do check-out?

 

A3.           체크아웃 시간은 오전 11:00까지이며, 1층 안내 데스크에 Key를 반납하시고, 체크인시 지불하셨던 Key 보증금을 받아 가시면 됩니다.

You need to check-out before 11:00 a.m., return your room key and take back the key deposit.

 

Q4.           체크아웃을 하고 나서, 며칠  다시 체크인을 하는데도 짐을 모두 빼내야 하나요?

Do we have to vacate all belongings even if we check-in again only in a few days?

 

A4.           죄송합니다만, 일단 체크아웃 절차를 밟으시면, 방에 있는 짐을 모두 가지고 가셔야  하며, 체크아웃 청소를 하는 관계로 방에 놔두신 물건은 보관해 드리기가 어렵습니다. 또한, 보관하는 짐에 대한 분실의 위험이 있기 때문에, 짐을 따로 보관해 드리지 않고 있습니다.

Sorry but if you are on the procedure of checking-out, you have to take out all your belongings. Since we are doing the check-out cleaning when guest move out from the room, it is very difficult to charge  of guest’s belongings in the room. Also by reason of  the security, we do not provide custody service.

 

 

Staying in CJ, Anam I-house

 

Q1.           방에서 노트북을 사용하고 싶은데, 가능한가요?

Can we use laptop in the room?

 

A1.           방마다 전화기 옆에 사용하실 수 있는 IP 주소와 전화번호 등이 나와 있는 안내문이 있습니다. 안내문을 참고로 방마다 설치되어 있는 LAN Cable을 이용하시고, 노트북의 IP설정 상태를 변경하시면, 유선 인터넷 사용이 가능합니다.

There is direction on the desk next to the phone about the IP address and telephone number. Use the LAN cable  placed in the room and change  the IP address on your laptop   as you can find on the direction.

 

Q2.           방마다 세면도구가 비치되어 있나요?

Do you place a train case in the room?

 

A2.           방마다 일회용품을 비치해 놓고 있지는 않습니다. 준비해드리는 수건을 제외한, 비누, 샴푸, 칫솔, 치약 등은 가져오시거나, 남학생 기숙사동에 있는 편의점에서 구입할  있습니다.

We do not place train case in the room. You need to bring your own things except for towels and soap which we do provide. You can buy train case at the front desk in CJ I-House or GS25 convenience store.

 

 

Conference Room Rental

 

Q1.           CJ International House내에 있는 회의실이나 세미나실을 사용하고 싶은데, 어떻게 예약해야 하나요?

How can I make a reservation for using the conference room or seminar room in the CJ International House?

 

A1.           신청은 온라인 상으로는 불가능하며, reslife_prof@korea.ac.kr로 이메일을 보내주시면 신청서를 첨부드리겠습니다.

On-line application is not available. If you want to make a reservation, please contact us by email (reslife_prof@korea.ac.kr). We will send you an application form afterwards.

 

Q2.           회의실이나 세미나실에서 인터넷이나  프로젝터 등을 사용할  있나요?

Can I use the internet or projector in the conference room or seminar room?

 

A2.           인터넷은 회의실과 세미나실 모두 사용 가능하지만, 빔 프로젝터는 회의실에만 설치되어 있습니다. 화이트보드는 예약 시에 말씀하시면 준비해드리겠습니다.

 

You can use the internet in both rooms but the projector is only installed in the conference room. And if you need white board, please tell us when you make the reservation so that we can get it ready before hand.

 

Q3.           회의실이나 세미나실에 음식물 반입이 가능한가요?

Can I bring food in the conference room or seminar room?

 

A3.           회의실과 세미나실에는 규정상 음식물 반입이 불가능합니다. 음료나 생수 정도는 반입이 가능하시나, 스낵 종류나 식사는 반입 하실  없습니다.

You are not allowed to bring any food or snack in the rooms by official regulations. Only beverages are allowed in the rooms.

 

문의하실 사항이나 궁금한 점이 있으시면 안암학사 02-3290-1555 , 혹은 reslife_prof@korea.ac.kr 로 연락주시기 바랍니다. 감사합니다.

If you have more inquiries, please call +82-2-3290-1555 or reslife_prof@korea.ac.kr

 

Thank you very much.

 

 

 

-안암학사 행정팀-

Q Anam I-House

My room's WIFI is not working, whom should I ask to have a look at it?

A

 

Individual routers are assigned per room, which means each suite has its own personal WIFI. In case your router stops working altogether, or the WIFI's signal is weak you can place a request online at dormitory website (http://dorm.korea.ac.kr/front/board/3/post) and your RA will submit your wifi issue to LG U+ according to your request.

Q Anam I-House

Request for an overpayment refund.

A

 

If you succesfully come to KU, we will refund your overpayment to your Korean bank account.

If you don't have one, we can wait until you open a Korean bank account.

If you decide not to come to Korea and want to cancel your application we will refund to your account.

Send us an email to reslife@korea.ac.kr and we will reply you with the form you need to fill in.

Q CJ I-House

My room's WIFI is not working, whom should I ask to have a look at it?

A

Individual routers are assigned per room, which means each suite has its own personal WIFI. In case your router stops working altogether, or the WIFI's signal is weak you can place a request online at dormitory website (http://dorm.korea.ac.kr/front/board/3/post) and your RA will submit your wifi issue to LG U+ according to your request.

Q CJ I-House

Request for an overpayment refund.

A

If you succesfully come to KU, we will refund your overpayment to your Korean bank account.

If you don't have one, we can wait until you open a Korean bank account.

If you decide not to come to Korea and want to cancel your application we will refund to your account.

Send us an email to reslife@korea.ac.kr and we will reply you with the form you need to fill in.

1

/

1

TOP

Share