본문바로가기 메인메뉴바로가기

알림마당

내 꿈의 작은 공간, 내 꿈의 즐거운 시작!

FAQ

TOTAL

1 건

질문 글로벌하우스

안암 글로벌하우스(ANAM GLOBAL HOUSE) FAQ

답변

Q. 글로벌하우스는 어떤 곳인가요?(Who is targeted for Anam Global House?)

 

A. 대학원생 및 정부초청장학생, 그 외 외국학생 일부를 수용합니다. 국내 학부생은 선발 대상이 아닙니다.

Graduate students, GKS students, and other foreign students. Domestic undergraduate students are not subject to be selected.

 

 

Q. 입사 절차가 언제 진행되나요?(When will the application be held?)

 

A. 봄학기는 1월 중순부터, 가을학기는 7월 중순부터 진행됩니다.(In the spring semester, the process will be held around mid January and in the fall semester, the process will be held around mid July.)

 

 

Q. 입사 신청 절차는 어떻게 되나요?(How can I apply?)

 

A. 학번을 부여받지 않은 신입생은 samahoro@korea.ac.kr 로 본인의 수험번호, 성명, 이메일주소를 보내주시면 "외부사용자"로 임시 아이디를 받으실 수 있습니다. 해당 아이디로 로그인하셔서 신청하시면 됩니다.

A person who newly enrolled to our school can get a temporary ID to access and apply. To get the ID, please send your application number, full name, and your e-mail address to get one.

 

 

Q. 글로벌하우스는 거주가능기간이 어떻게 되나요?(How long can I stay in Global House?)

 

A. 신청 시 6개월(방학포함), 4개월(방학미포함)로 신청할 수 있으며 매학기마다 신청하여 선발되어야 합니다.

There are two choices; 6months(including vacation period), 4months(leave when the regular course ends). You should apply for each semester and be selected.

 

 

Q. 입사 선발/미선발은 어떻게 확인하나요?(How can I find out whether I am selected or not?)

 

A. 홈페이지 배너에 기재된 발표 일정에 로그인하셔서 입사신청조회를 클릭하시면 됩니다.

Please click on "Application status" on our website at the date of announcement.

 

 

Q. 미선발이 떴습니다. 어떻게 하나요?(I am not selected. How should I do?)

 

A. 발표 이후 약 2~3주 후에 추가모집이 있습니다.(There will be additional round of application after 2 or 3 weeks from the original date of announcement)

 

 

Q. 기숙사 선발 기준은 어떻게 되나요?(What is the criteria for selection?)

 

A. 국문은 ☞ https://dorm.korea.ac.kr/front/content/15

In English version, ☞ https://dorm.korea.ac.kr/front/content/19

 

 

Q. 기숙사 입사 포기 시 환불은 어떻게 되나요?(How can I get a refund for withdrawal?)

 

A. 입사 포기 환불은 학기 시작 전 기숙사 최초 입사일 전에 신청해주셔야 전액 환불이 가능합니다. 입사시작일부터는 중도퇴사로 간주하여 "중도퇴사에 따른 환불"규정에 따라 환불이 진행됩니다.

An entire refund for withdrawal should be done before the initial entrace date. If you withdraw after the entrance date, your leave will be considered as "Early move out" and the refund will be conducted based on "early move out refund policy."

 

 

Q. 신청란에 주소 기재 시 어디로 기재해야 하나요?(국내학생만 해당)

 

A. 본인의 현 거주지가 아닌 "부모님의 주민등록상 거주지"를 작성해주셔야 합니다.

1

/

1

맨위로

공유하기