Go to Contents Go to Main Menu

Let Your Dreams Soar! Welcome to the Korea University Anam Dormitory!

Announcements

TOP
  • One copy of a tuberculosis test result conducted within 90 days from the initial period of official entrance date(February 22) (Mandatory for newcomers; for current residents, only those who did not submit it in the fall semester of the 2024 academic year are required).

  •  
  • Proof of the second dose of the MMR vaccine or a Measles Immunity Certificate (Applicable only to students from abroad; currently, domestic residents, both Korean and foreign nationals, are exempt).

  •  
  • Both requirements should be submitted by paper when you enter. Copies are also acceptable.

 

PAYMENT DEADLINE FOR 2ND ROUND SELECTEES: FEBRUARY 7TH, 2025

  •  

안암학사 행정팀 임시이전 안내

(관리동 리모델링공사)

 

관리동 리모델링공사와 관련, 다음과 같이 행정팀 사무실을 임시이전하오니 기숙사 이용 및 문의에 참고하시기 바랍니다.

 

-  다 음  -

 

1. 사무실 임시이전일 : 2025. 01. 24. (금) 10:00 ~ 16:00

2. 임시사무실 : CJ인터내셔널하우스 컨퍼런스홀 (B113호)

3. 문의 : 안암학사 행정팀 (내선 1551~5)

4. 행정팀 임시이전기간 : 2025. 01. 24. (금) ~ 2025. 03. 31. (월)

*참고사항 : 임시이전일 해당시간동안 행정팀 전화연결이 원활하지 않을 수 있습니다.

   

 

안암학사 행정팀

 

관리동 리모델링공사 안내

 

다음과 같이 관리동 리모델링 공사일정을 안내드리오니 일정 참고하시어 학생분들의 너그러운 양해 부탁드립니다.

공사기간동안 소음,진동,분진이 발생하오니, 관리동 우회하여 통행 부탁드립니다.

 

-  다 음  -

 

1. 작업일시 : 2025. 01. 25. (토) ~ 2025. 03. 31. (월)

2. 대상건물 : 관리동

3. 작업내용 : 건물 리모델링 공사

4. 세부사항

   1) 층별 공용공간 리모델링

   2) 라운지, 휴게실, 취식가능공간 조성

   3) 독서실, 노트북열람실 조성

   4) 층별 공용화장실 리모델링

*특이사항 : 공사기간동안 소음, 진동, 분진 등으로 많은 불편함이 예상됩니다. 학생분들의 너그러운 양해를 부탁드립니다.

   

 

안암학사 행정팀